יום שלישי, 24 בספטמבר 2013

עוגיות שוקולד צ'יפס מופלאות

שלום!

תמיד השבועות שמתקצרים בגלל החגים, מרגישים הכי ארוכים. נראה לי שזה בגלל שאנחנו מצפים שהם יעברו בצ'יק, בלי שנרגיש בגלל, והציפייה הזאת גורמת לנו להרגיש אותם אפילו יותר!
אז השבוע הזה הוא כזה. אני מרגישה את זה, והאנחות וגרירת הרגליים שמסביבי מצביעות על כך שעמיתיי במשרד מרגישים את זה גם.

אז לפעמים אני מחליטה להיות הבחורה המוזרה הזאת שמביאה עוגיות, ואף אחד לא מבין למה היא עושה את זה, אבל לא מתווכח כי היי, יש עוגיות.
ואולי אני לא אובייקטיבית כי אלה העוגיות האהובות עליי בעולם, אבל אין דבר יותר כיף מלבוא לעבודה בבוקר ולראות קופסה מלאה בעוגיות שוקולד צ'יפס ריחניות וטריות שמחכות שיתחילו איתן את הבוקר :)

אז אם גם אתם רוצים להפוך לכוכבי המשרד,  או סתם למלא את צנצנת העוגיות שבבית, הנה מתכון מופלא לעוגיות מופלאות.
עכשיו, נכון שעוגיות שוקולד צ'יפס זה הכי בנאלי בעולם, ונכון שיש אולי 1000 מתכונים כאלה ברשת. אבל אלה יוצאות פשוט כאלה טעימות, שאני אשמח לחדש אפילו לקורא אחד שינסה ויתאהב בהן.

המתכנון הזה שייך לדב המדהימה, שאימצה אותו מספר השוקולד הגדול של דייויד לבוביץ', ואני עשיתי בו שינויים מינוריים לטעמי. שמחה לתרגם אותו ולחלוק איתו עמכם!

הידעתם? עוגיית השוקולד צ'יפס, שמקורה בארה"ב, הומצאה בטעות!  זה קרה כאשר בעלת המסעדה Toll House Inn במסצ'וסטס, ארה"ב, רות גרייבס-וויקפילד, ניסתה להכין עוגיית שוקולד, אבל נגמרה לה אבקת הקקאו הרגילה. היא החליטה לשים במקומה חתיכות של שוקולד מתוך מחשבה שהוא יימס באפייה ויהפוך לחלק מהבלילה של העוגיות, אך זה לא קרה וכך נולדה עוגיית השוקולד צ'יפס!




עוגיות שוקולד צ'יפס מופלאות- בערך 20 עוגיות. כמובן תלוי בגודל

חומרים:

1 כוס סוכר
120 גרם חמאה חתוכה לקוביות
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל
1/2 כפית סודה לשתייה
 1 1/4 כוסות קמח
קורט מלח
1 1/2 כוס שוקולד צ'יפס


אופן הכנה:

  • חממו את התנור לחום של 150 מעלות צלזיוס.
  • ערבבו יחד את החמאה והסוכר עד שנוצרת תערובת אחידה. (אני אוהבת לעשות את זה עם הידיים, זה מרגיש לי הכי פשוט. אבל אני באופן כללי אוהבת לעבוד עם הידיים, נותן לי הרגשה של שליטה בחומר)
  • הוסיפו את הביצה, הוניל והסודה, וערבבו.
  • בנפרד הוסיפו את הסוכר לקמח, ואז ערבבו לתוך התערובת הרטובה. לבסוף הוסיפו את השוקולד צ'יפס.
  • רפדו תבנית בניר אפייה, והניחו עליה את העוגיות, בערך כף של תערובת של אחת, עם רווח של בערך 10 ס"מ בינהן (כן כן, כדאי מאוד; העוגיות מתפשטות, והכי מעצבן זה עוגיית-על ענקית בצורת מלבן.
  • זמן האפייה הוא בין 15 ל-20 דק'. התוצאה הסופית האידיאלית היא כאשר העוגיות מתקררות, והן עדיין רכות ולא קראנצ'יות מידי. לכן חשוב מאוד לשים לב לתפוס את הרגע המסוים בו העוגיות מתחילות להזהיב אבל עדיין לא זהובות לגמרי. נכון שכשתוציאו אותן מהתנור הן יהיו רכות וטיפה מתפוררות, ויתחשק לכם להחזיר אותן לשם לעוד כמה דקות, אבל תתגבו על החשק ותוציאו אותן מהתבנית לצלחת, ותוך שנייה הן יתקררו ויתקשו! :)
זמן החיים של העוגיות האלה הוא בערך שלושה ימים, אבל נשבעת שהן לא יתקיימו אפילו שעתיים בסביבת אנשים!

בהצלחה.

xoxo

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה